طبیعی کربلا دانلود سید مجید بنی فاطمه

طبیعی: کربلا دانلود سید مجید بنی فاطمه دانلود مداحی شهادت امام موسی الکاظم امام موسی الکاظم ذاکرین اهل بیت مداحی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی بلای خانواده سیاستمداران , سایه سیاست

اختلاف دیدگاه‌های سیاسی در بین سیاستمداران هر لحظه امری طبیعی و مورد نیاز جهت هر جامعه و نظام سیاسی بوده هست، ولی هنگامی که ردپای اختلاف دیدگاه‌های سیاسی در روا

بلای خانواده سیاستمداران , سایه سیاست

سایه سیاست؛ بلای خانواده سیاستمداران

عبارات مهم : سیاست

اختلاف نظر های سیاسی در بین سیاستمداران هر لحظه امری طبیعی و مورد نیاز جهت هر جامعه و نظام سیاسی بوده هست، ولی هنگامی که ردپای اختلاف نظر های سیاسی در روابط خانوادگی وارد و نمود بیرونی پیدا می کند، این «طبیعی بودن» دیگر کمرنگ شده است و حتی گاهی حاشیه ساز می شود.

به گزارش ایسنا، حضور خانوادگی در سیاست یکی از مشخصات جامعه سیاسی در کشور عزیزمان ایران در سده های گذشته بوده و یکی دیگر از شاخصه های جامعه هم تلاش جهت سر درآوردن از روابط خانوادگی سیاستمداران هست؛ حضور اعضای یک خانواده در سیاست موجب می شود که افکار عمومی راحت تر بتواند از اشتراک نظر و اختلاف های اعضای آن خانواده حداقل در مسایل سیاسی اطلاع یابد. در واقع اختلاف نظر خانوادگی سیاستمداران از عرصه شخصی به عرصه عمومی کشانده می شود.

بلای خانواده سیاستمداران , سایه سیاست

به بهانه درگذشت مرحوم داود احمدی نژاد برادر رییس دولت های نهم و دهم، به بررسی بعضی اختلاف نظرهای سیاستمدارانی می پردازیم که همراه با عضوی از خانواده ارزش در سیاست کشور حضور دارند.

احمدی نژادی ها؛ برادر برابر برادر

اختلاف دیدگاه‌های سیاسی در بین سیاستمداران هر لحظه امری طبیعی و مورد نیاز جهت هر جامعه و نظام سیاسی بوده هست، ولی هنگامی که ردپای اختلاف دیدگاه‌های سیاسی در روا

داستان این دو برادر در قالب رابطه اصولگرایان با رییس دولت نهم و دهم قابل تعریف هست. ابتدا همراه بی چون و چرای احمدی نژاد و بعد مخالفی پروپا قرص، البته شاید مراعات برادر را داشت و خیلی در ظاهر بدگویی محمود را نکرد.

داوود با ریاست جمهوری محمود در سیاست کشور عزیزمان ایران دیده شد. او مدتی به ریاست بازرسی نهاد ریاست جهوری منصوب شد ولی در مرداد 1387 از مقام خود کناره گیری کرد. آنطور که در آن مقطع رسانه ها بیان کردند، علت کناره گیری وی اختلاف با برادر بر سر انتصاب علی کردان به پست وزارت کشور و تأثیرپذیری زیاد از مشایی بود.

بلای خانواده سیاستمداران , سایه سیاست

داوود بعدها منشا اختلاف را انتصاب علی کردان به پست وزارت کشوردانست. اندکی بعد از استیضاح و برکناری علی کردان ، داوود احمدی نژاد از سوی مدیر ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان دبیر تازه کمیته دائمی پدافند غیرعامل منصوب شد. او در سال 92 جهت انتخابات ریاست جهوری عضویت کرد تا ریاست جمهوری در خانواده احمدی نژاد باقی بماند ولی از سوی شورای نگهبان تایید نشد. بعد از آن دیگر مرحوم داوود فعالیت سیاسی چشمگیری نداشت. او در روز 12 مهر به علت بیماری در بیمارستان فوت کرد تا اختلاف دو برادر اینگونه آخر یابد.

جنتی ها؛ اختلاف نظری فراتر از شکاف نسل ها

اختلاف دیدگاه‌های سیاسی در بین سیاستمداران هر لحظه امری طبیعی و مورد نیاز جهت هر جامعه و نظام سیاسی بوده هست، ولی هنگامی که ردپای اختلاف دیدگاه‌های سیاسی در روا

آیت الله جنتی آنقدر که در نظارت بر قوانین مجلس و انتخابات مصر و موفق بود، در همراه کردن پسرش علی با نظر خودش موافق نبود به گونه ای که اختلاف این دو فراتر از اختلاف نسل ها رفته هست. علی جنتی عضو حزب اعتدال و توسعه هست. این حزب با راهنمایی و حمایت آیت آلله هاشمی شکل گرفت. شاید آیت الله هاشمی نقطه افتراق این پدر و پسر شد و علی از حامیان و آیت الله احمد از منتقدان جدی هاشمی بود. علی همچنین روابط نسبتا نزدیکی با اصلاح طلبان دارد ولی پدر مواضع سیاسی اصلاح طلبان را قبول ندارد. پسر حامی دولت روحانی است ولی پدر منتقد جدی روحانی هست. جنتی در دولت خاتمی سفیر کشور عزیزمان ایران در کویت بود، در اوایل دولت احمدی نژاد در وزارت کشور مسئولیت گرفت ولی خیلی سریع برکنار شد و در دولت حسن روحانی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت.

بلای خانواده سیاستمداران , سایه سیاست

علاوه بر تفاوت در نظر های سیاسی، این پدر و پسر در مسایل فرهنگی نیز تفاوت های چشمگیری با هم دارند. پسر در مصاحبه ای راجع به اختلاف نظر هایش با پدر گفته بود که «بحث نمی کنیم تا احترام ها حفظ شود.» پدر هم در همین رابطه می گوید که « اختلاف سلیقه بین ما وجود دارد همان طور که او نیز در مصاحبه ای این مسئله را عنوان کرد؛ اختلاف سلیقه ما کم نیست؛ به عنوان نمونه از نظر اسلامی من تشخیصی دارم ایشان آن را قبول ندارد. گاهی اوقات نیز در خصوص پرسشها مباحثه می کنیم و قانع هم نمی شود.»

بازگشایی منزل سینما، حمایت از برگزاری کنسرت موسیقی، تلاش جهت برطرف توقیف بعضی فیلم های سینمایی بخشی از عملکرد علی در وزارت فرهنگ دولت روحانی بود البته هرچه عملکرد وی موجب رضایت نسبی اهالی فرهنگ شد ولی همزمان فشارها به وی از سوی منتقدین هم شروع شد. علی راجع به نظر پدر راجع به پذیرفتن وزارت ارشاد می گوید که «به ایشان اطلاع دادم، ایشان هم نظرشان این بود که وزارت ارشاد پرسشها فراوانی دارد و اگر به وزارتخانه دیگری می رفتم، بهتر بود.

آیت الله جنتی هم راجع به عملکرد علی در وزارت ارشاد در تریبون نماز جمعه انتقاداتی را بیان کرد و وی بعدها اظهار داشت که «چندین بار به طور شخصی در منزل به وی تذکر دادم؛ به صورت کلی بگویم وزارت ارشاد باید ریشه ای اصلاح شود؛ فضای وزارت ارشاد باید عوض کردن کند. در بعضی دیگر از وزارت منزل نیز این چنین هست؛ با اصلاح موردی مسئله حل نخواهد شد.»

احمد جنتی در تقسیم بندی های سیاسی کشور در زمره محافظه کارترین گرایش جناح اصولگرایی و علی جنتی از اعتدال گرایانی محسوب می شود که به واسطه دولت روحانی، به اصلاح طلبان نزدیک است.

لاریجانی ها؛ تعامل و تفاوت

برجام و دولت روحانی علاوه بر این که میان اروپا و آمریکا اختلاف ایجاد کرده هست، منشا روشن شدن اختلاف نظرهای بعضی سیاست ورزان ایرانی هم شده است هست. به عنوان نمونه با روی کار آمدن دولت روحانی، علی لاریجانی به حمایت از رییس جمهور پرداخت و اوج این حمایت در تصویب برجام در مجلس اصولگرای نهم خود را نشان داد این در حالیست که صادق لاریجانی در کنار حمایت از کلیت برجام، همواره انتقادات خود را نسبت به نحوه اجرای برجام به وسیله طرف برابر بیان کرده است.

هرچه رییس مجلس و رییس جمهور با هم تعامل دارند، ولی تعامل رییس قوه قضاییه با رییس جمهور با فراز و فرود همراه بوده هست. علی و صادق لاریجانی هرکدام موضع مختلفی نسبت به روحانی دارند. البته انتقادات گاه و بی گاه روحانی از قوه قضاییه، تصویر العمل رییس این قوه را در برداشته است جهت نمونه لغو صحبت علی مطهری در مشهد و تصویر العمل رییس جمهور خیلی سریع به مناظره تریبونی میان رییس جمهور و قوه قضاییه تبدیل شد که علی لاریجانی هم پشت روحانی درآمد و همین حمایت موجب شد که صادق لاریجانی هم به روحانی تفقدی کند و هم به برادرش.

رییس قوه قضاییه در تصویر العمل به انتقاد روحانی و علی لاریجانی از قوه قضاییه خطاب به روحانی و برادرش گفت که «لغو صحبت یک نماینده یک مساله است ولی شایعه علیه رییس قوه را مسئول نبودید دفاع کنید؟ جهت صحبت یک نماینده اظهار نگرانی کردید ولی اینکه نماینده لیست امید که به نحوی به شما هم مرتبط است رییس قوه را متهم کرده آنوقت شما وظیفه ندارید این مایه شرمساری نیست؟…این گلایه را از رییس مجلس هم دارم ولی ایشان منصفانه تر گفته هست. عرض من به رییس مجلس این است به رییس قوه قضاییه در مجلس تهمت زدند و سکوت کردید البته من به دفاع شماها نیازی ندارم…به دنیال همین بحث ها گفتند مقام معظم رهبری هم از رییس قوه به شدت ناراحت است و حتی دیگر رییس قوه را به محضرشان نمی پذیرند در حالی که من دو بار به محضر رهبر انقلاب رفتم…به دروغ گفتند که رهبری می خواهند آیت الله جنتی را به عنوان رییس قوه گزینش کنند که رهبری خنده ارزش گرفت که این دروغ ها را از کجا می آورند؟

هر از چندگاهی که اختلاف این دو اوج می گیرد، جلسه سران قوا برگزار شده است و شاید علی آقا واسطه می شود تا اختلاف نظر برادرش با رییس جمهور موقتا فروکش کند.

زیباکلام ها؛ فلسفه سعید در برابر سیاست صادق

این دو برادر البته در زمره اساتید دانشگاه محسوب می شوند که مواضع سیاسی آن ها در برابر یکدیگر هست. صادق استاد علوم سیاسی و سعید استاد فلسفه در دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. مواضع صادق به اصلاح طلبان نزدیک بوده و او جزء حامیان دولت است و صادق از منتقدان دولت روحانی است.

سعید راجع به رابطه خود با صادق و اختلاف های سیاسی موجود با برادر می گوید:« ایشان با آن سابقه ارتدوکسی مذهبی شان، طبیعتا با دولتی مثل دولت روحانی یا هاشمی و به خصوص با دولتی همچون دولت خاتمی، به هیچ وجه سازگاری ندارد و در حقیقت این افراد و دولت هایشان را تا مرز خیانت کردن به انقلاب و آرزوی بزرگ های انقلاب، پیش می برد و متهم می کند. بر عکس، برادرم به شدت از احمدی نژاد طرفداری می کرد که این هم طبیعی بود. رمز و راز درک نگاه ایشان از یک جهت خیلی راحت است.

برادر من با هر چیزی که ملهم و متاثر از غرب باشد، با تمام وجود مخالف هست. او اساسا غرب را از حیث اندیشه و فلسفه و اقتصاد و مناسبات اجتماعی و سیاسی اقتصادی، پست و ناپاک و پلید می داند. او من حیث المجموع، غرب را جرثومه فساد و تباهی می داند…. آخر قصه برادران زیباکلام از نظر من این است که تا هنگامی که که مادر ما در قید حیات باشند (حالا اگر من خودم سریعتر از مادرم فوت نشوم)، من به احترام مادرم خودم را موظف می دانم ارتباطم با برادرم قطع نشود. ولی اگر – زبانم لال – مادرمان از دنیا بروند، فکر می کنم آن تار مویی هم که ما را به هم متصل می کند، متاسفانه از بین خواهد رفت.»

البته هر لحظه میان برادران یا اهالی یک خانواده اختلاف نظر سیاسی وجود ندارد به طور مثال رابطه مرحوم آیت الله اکبر و محمد هاشمی، محمد و محمدرضا خاتمی، سعید و وحید جلیلی، برادران جهانگیری، رضایی و روحانی بدون چالشی رسانه ای بوده است.

واژه های کلیدی: سیاست | سیاسی | اختلاف | خانواده | لاریجانی | احمدی نژاد | حسن روحانی | وزارت کشور | احمدی نژاد | رییس جمهور | دولت روحانی

بلای خانواده سیاستمداران , سایه سیاست

بلای خانواده سیاستمداران , سایه سیاست


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار