طبیعی کربلا دانلود سید مجید بنی فاطمه

طبیعی: کربلا دانلود سید مجید بنی فاطمه دانلود مداحی شهادت امام موسی الکاظم امام موسی الکاظم ذاکرین اهل بیت مداحی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی حکم مرتضوی لازم‌الاجراست

دادگاه شعبه ٢٢ تجدید نظر در حالی سعید مرتضوی را جهت اتهام معاونت در قتل محسن روح الامینی به دو سال حبس محکوم کرده است که سعید مرتضوی دیروز مدعی شد قاضی با او خ

حکم مرتضوی لازم‌الاجراست

حکم مرتضوی مورد نیاز الاجراست

عبارات مهم : زندان

دادگاه شعبه ٢٢ تجدید نظر در حالی سعید مرتضوی را جهت اتهام معاونت در قتل محسن روح الامینی به دو سال حبس محکوم کرده است که سعید مرتضوی دیروز مدعی شد قاضی با او خصومت شخصی دارد. او در نامه ای که دیروز منتشر کرد، مدعی شد که قاضی شعبه ٢٢ تجدیدنظر پیش از این به علت کوتاهی و قصور در پیگیری به پرونده (محمد بیجه) از سمت خود عزل و به موجب تصمیم کمیسیون نقل و انتقال قضات و ریاست سابق قوه قضائیه تنزل مقام یافته و از حوزه قضائی پاکدشت اخراج شده است است.

حکم مرتضوی لازم‌الاجراست

او در نامه خود نوشته است: «به علت خصومت های آقای احمد شیری خان از آن وقت و کارها مجرمانه ای که در وقت مستشاری علیه من انجام شده است هست، این جانب در دادسرای کارکنان دولت نسبت به نام برده اعلام شکایت کیفری کردم و همچنین در دادسرای انتظامی قضات با استناد به ۱۵۶ برگ سند و مدرک علیه او دارای پرونده کیفری و انتظامی هستم».

او نوشته است: «متأسفانه آقای احمد شیری خان با وجود داشتن پرونده کیفری آن هم با این سابقه دیرینه دشمنی که به طور قطع و یقین از موارد رد دادرس هست، با عجله و آن هم اصرار در این مدت کوتاه استراحت مطلق پزشکی و بدون ابلاغ قانونی وقت پیگیری و بدون تفهیم اتهام و اخذ آخرین دفاع مبادرت به صدور رأی محکومیت به دو سال حبس کرده اند». مرتضوی در حالی مدعی است که قاضی شیری خان با او خصومت شخصی دارد که همان طور که خود مرتضوی هم نوشته هست، ماجرای برکناری بعضی مقامات قضائی در پرونده بیجه ربطی به سعید مرتضوی نداشته است و براساس اطلاعات موجود، این حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بود که به علت بعضی کوتاهی های انجام شده است به پرونده ورود کرد.

دادگاه شعبه ٢٢ تجدید نظر در حالی سعید مرتضوی را جهت اتهام معاونت در قتل محسن روح الامینی به دو سال حبس محکوم کرده است که سعید مرتضوی دیروز مدعی شد قاضی با او خ

مرتضوی دیروز در گفت وگو با «شرق» در پاسخ به این سؤال که با توجه به صدور حکم دو سال حبس، آیا شما باید خود را به دادگاه اجرای احکام معرفی کنید؟ گفت: «حکم قابل اعاده دادرسی است». او در پاسخ به این سؤال که اگر اعاده دادرسی شما رد شود، باید به زندان بروید، گفت: «بله اگر رد شود، باید بروم». او همچنین در پاسخ به این سؤال که فکر می کنید با علی اکبر حیدری فرد هم بند شوید، گفت: «حالا دیگر باقی اش دست خداست».

او در پاسخ به این سؤال که چقدر امیدوار به رد حکم در اعاده دادرسی هست، گفت: «حالا من امید دارم در دیوان عالی کشور احقاق حق شود». مرتضوی افزود: «از همان اول که ایشان شروع به پیگیری کرده، در دادسرای انتظامی قضات و دادسرای کارکنان شکایت کردم که ایشان جزء موارد رد دادرس بوده است». او در پاسخ به این سؤال که چه زمانی از او شکایت کرده هست، گفت: «قبل از پیگیری شکایت کردم. قبل از اینکه ایشان حتی مدیر شعبه ٢٢ تجدید نظر شود. هنگامی که که به موجب قانون آیین دادرسی بین یکی از طرفین پرونده با قاضی، پرونده کیفری وجود داشته باشد، از موارد رد دادرسی هست. طرف اصلا نمی تواند پیگیری کند؛ ولی ایشان به مورد رد توجه نکرده هست. به گواهی پزشکی ما هم توجه نکرده و اصلا وقت پیگیری به ما ابلاغ نکرده است و با عجله رأی داده است».

او در پاسخ به این سؤال که تاریخ دقیق شکایت شما از قاضی پرونده چه زمانی هست، گفت: «چند ساعت بعد تماس بگیرید تا تاریخ دقیق را بگویم»؛ ولی تلفن او دیگر در دسترس نبود.

حکم مرتضوی لازم‌الاجراست

او پیش از قطع تماس در پاسخ به این سؤال که بالاخره مقام بالاتر قضائی صلاح دیده که ایشان به پرونده پیگیری کند، گفت: «رئیس دادگاه قبلی شعبه ٢٢ تجدیدنظر آقای حیات مقدم بود که سال گذشته بعد از چند جلسه، حکم برائت من را تأیید کرد. رأی هم داد امضا هم کرد؛ ولی نگذاشتند که ابلاغ شود». او در پاسخ به این سؤال که چه مقامی نگذاشت که رأی ابلاغ شود، گفت: «باید از خود مدیر دادگاه بپرسید که چه کسی نگذاشت». مرتضوی همچنین با طرح این ادعا که صددرصد در این پرونده اعمال نفوذ شده است هست، گفت انسان جایزالخطاست و رأی دادگاه وحی منزل نیست. وجود دادسرای انتظامی قضات جهت این است که اگر قاضی یا محکمه اشتباه یا اشتباه کرد، پیگیری شود.

مرتضوی قبلا نیز چنین مطالبی گفته است

دادگاه شعبه ٢٢ تجدید نظر در حالی سعید مرتضوی را جهت اتهام معاونت در قتل محسن روح الامینی به دو سال حبس محکوم کرده است که سعید مرتضوی دیروز مدعی شد قاضی با او خ

میرمجید طاهری، وکیل خانواده روح الامینی، در پاسخ به این سؤال که آیا این درست است که آقای مرتضوی در شعبه تجدیدنظر ابتدا حکم برائت گرفته هست، گفت: «حکمی که دادگاه صادر می کند، باید به امضای دو قاضی برسد و شماره ثبت دادنامه بخورد و بعد از آن هم قابل عوض کردن نیست؛ درحالی که هیچ حکمی مبنی بر برائت آقای مرتضوی به ما که یک طرف دعوی هستیم، از سوی شعبه ٢٢ تجدیدنظر ابلاغ نشده است». او راجع به اینکه علت عوض کردن قاضی شعبه و جایگزین شدن آقای شیری خان به جای حیات مقدم چیست؛ درحالی که آقای مرتضوی مدعی اعمال نفوذ هستند، گفت: «هیچ اعمال نفوذی نبوده هست. آقای حیات مقدم بازنشسته شدند و این را همه می دانند».

او در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه آقای مرتضوی گفته اعاده دادرسی خواهد کرد، آیا اجرای حکم معطل خواهد ماند، گفت: «خیر، حکم صادر شده است قطعی است و اعاده دادرسی مانع اجرای حکم نمی شود. آقای مرتضوی حق دارند که اعتراض کنند؛ ولی صرف درخواست اعاده دادرسی مانع اجرای حکم نخواهد شد و فقط در صورت پذیرش اعاده دادرسی یا تجویز اعاده دادرسی اجرای حکم متوقف می شود؛ بنابراین تا زمانی که تشریفات مربوط به درخواست اعاده طی نشده، متهم باید در زندان باشد و بر فرض پذیرش درخواست اجرای حکم متوقف خواهد شد».

حکم مرتضوی لازم‌الاجراست

او افزود: «به محض وصول پرونده به اجرای احکام، پرونده در مرحله اجرا قرار خواهد گرفت و باید محکوم علیه خود را جهت اجرای حکم به اجرای احکام معرفی كند در غیر این صورت طبق مقررات، اقدام مورد نیاز به عمل خواهد آمد». طاهری در پاسخ به این ادعای سعید مرتضوی مبنی بر اینکه به علت خصومت قاضی با او، از موارد رد دادرسی محسوب می شود، افزود: «تقریبا غالب افرادی که تجربه اندکی در پرونده های حقوقی دارند می دانند که رد دادرس باید از قبل باشد. قبلا نیز آقای مرتضوی در مورد قضات دیگری که نظر به محکومیت ایشان داشتند چنین مطالبی را بیان کردند و تلاش مي كنند عنوان را شخصی نشان دهند. درحال حاضر حکم صادر شده است و قطعی و مورد نیاز الاجراست».

کهریزک از ابتدا تاکنون

«محسن روح الامینی»، «محمد کامرانی» و «امیر جوادی فر» سه بازداشتی ای بودند که بعد از بازداشت در روز ١٨ تیر ٨٨ و انتقال به بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک بر اثر شدت جراحات و عفونت فوت کردند؛ ولی در نامه ای که مسئولان بازداشتگاه راجع به علت فوت این سه نفر خطاب به دادستان وقت پایتخت کشور عزیزمان ایران می نویسند، علت فوت، «مننژیت» اعلام می شود. بهداری زندان ٢١٠ «کهریزک» نیز علت اولیه فوت متهم «جوادی فر» را مسئله تنفسی و مننژیت و همچنین ایست قلبی اعلام کرده بود. در این نامه تأکید شده است بود: «هیچ گونه ضرب وشتمی درخصوص متهمان در زندان صورت نگرفته است». توصیه جالب در ماجرا این بود که نه دکتر وظیفه شاغل در بهداری و نه مدیر بهداری «فاتب»، هیچ کدام حاضر به تأیید و امضای این گزارش نشده بودند و متهمان دادگاه انتظامی «کهریزک» مدعی شدند متن این گزارش خلاف واقع از سوی دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران «سعید مرتضوی» به آنان داده شده است و «مرتضوی» از آنان خواسته چنین گزارشی را بنابر مصلحت به دادستان عمومی پایتخت کشور عزیزمان ایران ارائه کنند.

سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، هم بعدا در گفت وگویی فاش کرد كه انتقال بازداشتی های حوادث ٨٨ به «کهریزک» با اصرار «سعید مرتضوی» بوده هست. علت فوت سه جوان در حالی صدمات و جراحات واردشده بر بدن ٧٢ ساعت قبل از فوت و عفونی شدن بدن اعلام شده است بود که از سوی مراجع و مقامات بالاتر در آن چند روز بارها به دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران وظیفه شده است بوده که هرچه سریعتر بازداشتی ها از «کهریزک» به اوین انتقال یافته شوند؛ به احتمال نیرومند در صورت انتقال، هیچ کدام فوت نمی شدند.

«سعید مرتضوی» مدعی شده است بود انتقال یافته نشدن به اوین به علت محدودیت جا بوده، ولی در گزارش کمیته خاص مجلس راجع به «کهریزک» آمده بود: «در جلسه ای که هیئت مذکور با مسئولان زندان اوین و قاضی حداد، معاون وقت امنیت دادستانی تهران، داشتند، مسئولان اوین اذعان کرده بودند انتقال بازداشت شدگان ١٨ تیر به بهانه فقدان جا و ظرفیت در زندان اوین مطلب صحیحی نیست. زندان اوین کاملا آمادگی پذیرش آن بازداشت شدگان را داشته است». جهت «سعید مرتضوی»، دادستان وقت تهران، «علی اکبر حیدری فرد»، دادیار و «حسن حداد دهنوی»، معروف به قاضی «حداد»، معاون امنیت وقت دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران که هر سه از قضاوت معلق شده است بودند، دادگاه کیفری با پرونده ای سه هزارو٥٠٠صفحه ای در ١٧ جلد تشکیل شد. شاکیان هم خانواده سه درگذشته جنایت «کهریزک» بودند. نخستین جلسه دادگاه، هشتم اسفند ٩١ شروع شد و اول خرداد ٩٢ بعد از ١١ جلسه آخر یافت. در جلسات آخر دادگاه، خانواده جوادی فر از «سعید مرتضوی» اعلام رضایت کردند که همه را در شوک فروبرد. سعید مرتضوی مدتی قبل نامه عذرخواهی جهت خانواده های کشته شدگان کهریزک نوشت و از آنها با عنوان شهید یاد کرد، ولی خواهر محمد کامرانی در پاسخ گفت: «عذرخواهی درمان ناله های جان سوز مادرم نیست». در نهایت پرونده کهریزک بعد از کلی فرازونشیب و تجدیدنظرخواهی و رفتن به دیوان عالی به حکم رسید.

معاونت در قتل، همکاری در بازداشت غیرقانونی و معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع، اتهامات سعید مرتضوی در پرونده بازداشتگاه کهریزک بود. او به علت بازداشت غیرقانونی افراد و انتقال آنها به کهریزک به انفصال دائم از خدمات قضائی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. او به علت تنظیم گزارش خلاف واقع به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شده است بود، ولی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور این اتهام را وارد ندانست و در نهایت سعید مرتضوی از این اتهام تبرئه شد. او از اتهام معاونت در قتل محمد کامرانی و امیر جوادی فر هم تبرئه شد، ولی بابت همین مورد اتهامی با شکایت خانواده روح الامینی محکوم شد. ماجرا از این قرار بود که در شکایت خانواده روح الامینی این مورد ضمیمه پرونده نشده بود و جداگانه پیگیری شد تا اینکه بر اساس حکم دادگاه تجدیدنظر، دو روز پیش منجر به صدور حکم دو سال حبس شد.

اخبار سیاسی – شرق

واژه های کلیدی: زندان | انتقال | پرونده | دادگاه | کهریزک | سعید مرتضوی | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار