طبیعی کربلا دانلود سید مجید بنی فاطمه

طبیعی: کربلا دانلود سید مجید بنی فاطمه دانلود مداحی شهادت امام موسی الکاظم امام موسی الکاظم ذاکرین اهل بیت مداحی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی تجاوز به ٩٠ درصد کودکان کار ، گزارش تکان‌دهنده از تجاوز به کودکان کار

رضا قدیمی مدیرعامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کرد که در سه ماهی که طرح حمایت از کودکان بدسرپرست اجرایی شد،٤٤٠٠ نفر کودک و بزرگسا

تجاوز به ٩٠ درصد کودکان کار ، گزارش تکان‌دهنده از تجاوز به کودکان کار

گزارش تکان دهنده از تجاوز به کودکان کار/ تجاوز به ٩٠ درصد کودکان کار

عبارات مهم : ایران

رضا قدیمی مدیرعامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کرد که در سه ماهی که طرح حمایت از کودکان بدسرپرست اجرایی شد،٤٤٠٠ نفر کودک و بزرگسال از ٢٢ منطقه پایتخت کشور عزیزمان ایران جذب شده است اند. او گفت: “از این تعداد٤٠٠ نفر کودک هستند. متاسفانه از ٤٠٠ تایی که مددکاران بهزیستی با آنها صحبت کرده اند، به نزدیک به ٩٠ درصدشان تعرض شده است است.”

گزارش تکان دهنده از تجاوز به کودکان کارطرح جمع آوری کودکان کار در پایتخت در واپسین روزهای شهریور شروع شد و بلافاصله انتقاد نسبت به انجام آن و حاشیه های پیش آمده جنجال به پا کرد؛ از فرستادن این کودکان به اردوگاه یاسر در ورامین و تراشیدن موهای کودکان تا اعلام رد مرز کودکان کار مهاجر.

تجاوز به ٩٠ درصد کودکان کار ، گزارش تکان‌دهنده از تجاوز به کودکان کار

به گزارش شهروند، این میان آماری راجع به تجاوز به ٩٠ درصد این کودکان بیش از همه سر و صدا کرد. منتقدان که اغلب از فعالان حوزه کودکان کار هستند، معتقدند اعزام کودکان به مراکز «پذیرش» علاوه بر اینکه آنها را از رفتن به مدرسه و از زندگی با خانواده بازمی دارد، آسیب های عاطفی- روانی متعددی جهت آنان و خانواده هایشان ایجاد کرده است.

آنها همچنین می گویند کودکان کار تنها کسانی نیستند که در خیابان ها خرده فروشی می کنند و معتقدند اگر بنا بر پیگیری به این افراد هست، باید به کودکانی که در کارگاه ها و فضاهای بسته هستند هم توجه کرد؛ کودکانی که بر اساس شواهد گفته شده است از سوی فعالان حوزه، در این مکان بیش از خیابان ترساندن می شوند. رضا قدیمی،مدیر عامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گوی کوتاهی با «شهروند» به سوالاتی در این خصوص پاسخ می دهد.

رضا قدیمی مدیرعامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کرد که در سه ماهی که طرح حمایت از کودکان بدسرپرست اجرایی شد،٤٤٠٠ نفر کودک و بزرگسا

آقای قدیمی، شما اخیرا آماری از تجاوز به کودکان کار اعلام کرده اید که پیش از این گفته نشده بود. این که ٩٠ درصد از کودکان کار مورد آزار جنسی قرار گرفته اند، آیا این عدد را براساس مطالعه و تحقیق خاص ای اعلام کردید؟ جامعه آماری تان چه بوده؟

بله تحقیق شده. ما در حوزه کم کردن آسیب و ساماندهی متکدیان در شهر برابر بند ٥ ماده ٥٥ قانون، مسئولیت داریم. در این راستا یک سری زیرساخت ها ایجاد کردیم. جهت مثال در سرای لویزان که مخصوص نگهداری متکدیان زن و اسلامشهر که مختص متکدیان حرفه ای مرد هست. در طول اقداماتی که انجام شد، با این مسأله مواجه شدیم که تعداد فرزند های زیر ١٥ سال سر چهارراه ها روز به روز رو به زیاد کردن هست. وضع بسیار اسفباری هست، جهت این کودکان که در گرمای تابستان و سرمای زمستان مشکل می کشند. گزارش اقداماتمان را جهت شورای اجتماعی کشور هم ارسال کردیم که رئیسش آقای دکتر روحانی هستند.

در راستای بزرگسالان تاکنون چهار هزار نفر را جذب کرده ایم، خیلی از این تعداد را نگهداری می کنیم و خیلی ها را در شهرها و خانواده هایشان پیدا کرده ایم. بعضی ها خانواده هایشان تحت هیچ عنوان حاضر به نگهداری آنها نبودند و خودمان نگهداری ارزش می کنیم، ولی آنچه واقعیت دارد، این است که تعداد فرزند های سر چهارراه ها درحال اضافه شدن هست. جهت همین شورای اجتماعی کشور فوریت های اجتماعی را تصویب کرد که ١١ نهاد و شرکت در آن دخیل اند و در آن گفته شده است که نسبت به کودکان هم اقدام کنید.

اگرچه شرکت بهزیستی متولی مهم این مسأله است ولی در کنارش شهرداری باید زیرساخت ها را تأمین کند. مثل مددکاری سیار، نگهداری و استقرار متکدیان و همچنین محل غربالگری آنها. در سه ماهی که طرح حمایت از کودکان بدسرپرست را شروع کردیم، ٤٤٠٠نفر کودک و بزرگسال از ٢٢ منطقه پایتخت کشور عزیزمان ایران جذب شدند. از این تعداد چهار هزار نفر بزرگسال اند که براساس اسناد و آیین نامه ها تکلیفشان روشن است و ٤٠٠نفر کودک.

تجاوز به ٩٠ درصد کودکان کار ، گزارش تکان‌دهنده از تجاوز به کودکان کار

این کودکان اهل چه کشورهایی هستند؟

٧٥ درصد این کودکان ایرانی نیستند. کودکانی هستند که جهت تکدی گری سر چهارراه های پایتخت کشور عزیزمان ایران ترانزیت می شوند. آنها از کشورهای افغانستان، پاکستان و اخیرا بنگلادش هستند. کدام کشور اجازه می دهد سر چهارراه معروفش مثل چهارراه ولیعصر ما و مثل میدان ونک ما افرادی گدایی کنند؟ این مکان ها تاریخ پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند. آیا به کشور عزیزمان ایران چنین اجازه ای می دهند؟ آن هم کودکانی با آن وضع اسفبار. این کودک نیازمند تحصیل هست، باید آموزش ببیند و به پرسشها درمانی اش پیگیری شود. متاسفانه خیلی از اینها اعضای باندند.

رضا قدیمی مدیرعامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کرد که در سه ماهی که طرح حمایت از کودکان بدسرپرست اجرایی شد،٤٤٠٠ نفر کودک و بزرگسا

اما فعالان حوزه می گویند؛ درصد کمی از این کودکان اعضای باند هستند و مابقی جهت امرارمعاش و به عنوان کمک خرج خانواده کار می کنند.

شما رسانه هستید و دوربین دست تان است و همه کسانی که پایتخت کشور عزیزمان ایران می آیند، هم دوربین دارند. یک مورد عکس، تصویر یا مستندی اگر از واکنش‌ها بد با این کودکان دارید و مچ فرزند ای را گرفته اند و سوار ماشین کرده اند، می پذیریم ولی مددکار اجتماعی که تحصیلاتش کارشناسی ارشد مددکاری هست، با آنها صحبت می کند. هنگامی که ماشین ما آن جا می رود، اگر ٥٠نفر باشند، ٤٥نفرشان فرار می کنند. این وسط با ٥نفرشان صحبت می کنند و جذبشان می کنند. آنها را به مراکز می آورند تا برسند به سردسته که چه کسی آنها را آورده هست. این جا متوجه شدیم عمو یا دایی این کودکان، فرزند های فامیل را جمع می کند، صبح تا ظهر تکدی گری می کنند و بعدازظهر به آنها تعرض می کنند. اینها مستند است.

جزییات بیشتری راجع به آمار بگویید. از تعدادی که جذب کرده اید، به چند نفر تجاوز شده؟

تجاوز به ٩٠ درصد کودکان کار ، گزارش تکان‌دهنده از تجاوز به کودکان کار

متاسفانه از ٤٠٠تایی که مددکاران بهزیستی با آنها صحبت کرده اند، به نزدیک ٩٠درصدشان تعرض شده است است.

برای آن ٤ هزار نفر بزرگسال این تحقیق انجام نشده؟

این بزرگسالان آینه ٢٠ سال دیگر همین کودکان اند. اگر در همین مقطع به این کودکان پیگیری نکنیم، به همین روز دچار می شوند. اگر ٢٠ سال پیش اقدام درستی داشتیم و به آنها پیگیری می کردیم و نمی گذاشتیم در آن پاتوق ها باشند، با آن وضعیت، کارتن خواب و بی خانمان امروز که کار خرده فروشی موادمخدر انجام می دهند، نمی شدند که هم دزدی می کند، هم بزه می کند و این وسط متاسفانه {ماجرای} «بنیتا» هم به وجود می آید.

رسیدگی یعنی چه؟

رسیدگی به عهده بهزیستی هست. یعنی بروند خانواده ها را شناسایی کنند و ببینند اگر منشأ فقر دارد، پیگیری کنند. اگر بازمانده از تحصیل دارد، ببرند مدرسه تحصیل کند. اگر پرسشها بهداشتی و پزشکی دارد، پیگیری کنند.

اما فعالان حوزه کودکان کار معتقدند؛ در طول این جمع آوری کودکان، به درستی به آنها پیگیری نمی شود.

این جمع آوری نیست، جذب هست. پاسخ ما به منتقدان این است که اگر راه حل بهتری دارید، بسم الله. ولی اگر می گویید ما این کار را نکنیم، سر چهارراه ها اینها باشند و به آنها تعرض کنند، در انسانیت، شرافت و عقل این آدم ها باید شک کرد.

انتقاد این است که این پاکسازی هست، شما هم مدام راجع به صورت شهر چهارراه تاریخی ولیعصر و میدان ونک صحبت می کنید و به نظر می آید این زیاد اولویت است تا آنچه بر سر این کودکان می آید.

خیر. ما نگاهمان پاکسازی نیست. پاکسازی را شرکت پسماند با رفت وروب انجام می دهد. اینها انسان اند. اگر مثل فرزند های خودمان به آنها نگاه کنیم، نگاه منصفانه ای هست. به عنوان یک مادر و پدر اگر این فرزند ما سر چهارراه باشد، حاضریم آنها فردا که دما زیر صفردرجه می رسد، همچنان سر چهارراه باشند و گدایی کنند؟ هیچ انسان شریفی این را نمی پذیرد.

منتقدان می گویند، بروید به علت ها برسید و ببینید منشأ چیست. هرگاه چنین می گویند، یعنی هیچ کاری نکنید. معلوم است که علت فقر و مهاجرت هست. اینها را مگر می شود در کوتاه مدت حل کرد؟

چرا می خواهید در کوتاه مدت مسأله را حل کنید؟ با این روش که فقط جهت مدتی فرزند ها را سر چهارراه نمی بینیم.

کدام کشور به حل این مسأله رسیده؟ مگر کشورهای اروپایی توانستند برسند که ما برسیم؟ بعد باید کسی باشد جذبشان کند و پیگیری کند. آن بالادستی ها هم بنشینند، به علت ها برسند و چاره ای پیدا کنند.

واژه های کلیدی: ایران | فرزند | ایرانی | کودکان | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار